תיאור מקרה 16.01.2020

תיאור מקרה: גרורות סרטן קיבה מוסתרות בתוספתן

הרופאים בדו"ח מעלים שאלה לגבי שכיחותן האמיתית של גרורות התוספתן בסרטן הקיבה ויחסי התועלת-סיכון של הסרת התוספתן בכל כריתת קיבה

הימצאות של גרורות מסרטן הקיבה בתוספתן הוא מצב נדיר שעלול להופיע עם תסמינים של דלקת התוספתן החריפה או להישאר כמצב אסימפטומטי המאובחן בהמשך באופן אקראי.

קבוצת רופאים מהמחלקה לכירורגיה בבית החולים והמרכז למומחים קינג פייסל בריאד בערב הסעודית פרסמו החודש דו"ח בכתב העת הקליני The American journal of case reports המסכם שישה מקרים כאלה שדווחו בעבר בנוסף למקרה חדש שהתייצג במחלקתם.

הקבוצה הסעודית מדווחת על מטופלת בת 54, שהתייצגה עם גרורות של סרטן הקיבה בתוספתן שנמצאו באופן מקרי בניתוחה השני שבו עברה כריתה של המעי עקב לכידת מעי בבקע פנימי - סיבוך של ניתוח סרטן הקיבה העיקרי שעברה קודם לכן.

בדו"ח שפורסם נסקרים שישה דיווחים על גרורות סרטן קיבה לתוספתן. הגרורות היו סימפטומטיות בארבעה מקרים ומבודדות (ללא גרורות באתרים נוספים) בשלושה מקרים. האבחנה עוכבה בארבעה מקרים כיוון שלא היו עדויות לגרורות באבחון הגידול הראשוני; אפנדקטומי בוצעה בכל המקרים. הפרוגנוזה של המקרים היתה שונה במידה ניכרת.

הרופאים בדו"ח מעלים שאלה לגבי שכיחותן האמיתית של גרורות התוספתן בסרטן הקיבה, ויחסי התועלת-סיכון של הסרת התוספתן בכל כריתת קיבה. כמו כן הם מדגישים את הצורך בהנחיות ברורות לניהול מקרים דומים.

מקור:

Alhadid, D., A. AlShammari, H. Almana, and M. Aburahmah. "Missed Gastric Cancer Metastasis to the Appendix: Case Report and Literature Review." The American journal of case reports 21 (2020): e920010.

נושאים קשורים:  אפנדיקס,  תוספתן,  גרורות לתוספתן,  סרטן הקיבה,  תיאור מקרה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו