פעילות יתר של שלפוחית השתן 23.01.2020

האם Mirabegron היא תרופה יעילה ובטוחה לטיפול בפעילות יתר של שלפוחית השתן?

החוקרים סקרו תוצאות של עשרה מחקרים שהשוו טיפול עם Mirabegron לטיפולים אחרים בפעילות יתר של שלפוחית השתן

דליפת שתן במאמץ. אילוסטרציה

Mirabegron - אגוניסט לאדרנורצפטור-β3 - היא תרופה חלופית לתרופות אנטי-מוסקריניות לטיפול בתסמינים של פעילות יתר של שלפוחית השתן (OAB – Overactive bladder). מטרת המחקר הנוכחי היתה לסכם את הדיווחים הנוגעים לבטיחות וליעילות של טיפול עם Mirabegron בתסמינים של OAB.

החוקרים השתמשו במידע מתוך 10 מחקרים בשלבים 2-4, שהיו עם הסמיה כפולה וכללו טיפול עם Mirabegron כטיפול יחיד במשך 12 שבועות. המחקרים כללו מטופלים מבוגרים עם OAB שקיבלו מינון אחד או יותר של התרופה שנבדקה.

התרופות והמינונים בהם השתמשו במחקרים השונים כללו Mirabegron: מינון של 25 ו-50 מ"ג ; אנטי-מוסקרינים: Solifenacin (מינון של 2.5, 5 ו-10 מ"ג) ו-Tolterodine בשחרור מושהה (במינון של 4 מ"ג).

החוקרים בדקו את מאפייני הבסיס של ה-OAB, גורמים פנימיים וחיצוניים ועשו אנליזה לפי גיל (מתחת ל-65 שנים, בין 65 ל-75 שנים ומעל 75 שנים) ומין. הקבוצות שקיבלו Solifenacin במינון 2.5 ו-10 מ"ג לא נכללו באנליזת היעילות (בעקבות מספר קטן של מטופלים).

בנוסף, החוקרים בדקו את הבטיחות של הטיפולים באמצעות היחס של הופעת תופעות לוואי הקשורות לטיפול. המשתנים שבדקו את היעילות של הטיפול נגזרו מתוך יומני שלפוחית (בנקודת הבסיס ולאחר 12 שבועות).

תוצאות המחקר חשפו כי סוכרת ויתר לחץ דם בנקודת הבסיס היו נפוצות יותר בקרב קבוצות הטיפול בגילאים המבוגרים בהשוואה לגילאים הצעירים יותר ובקרב גברים בהשוואה לנשים. בהשוואה בתוך קבוצות המינים, נמצאה תדירות דומה בין קבוצות הטיפול. החוקרים זיהו מספר הבדלים במאפייני הבסיס בין המינים, כולל סוג דליפת השתן וההיסטוריה הרפואית. לא זוהו נושאים הנוגעים לבטיחות שלא דווחו קודם לכן.

החוקרים מצאו גם כי נמצא שיפור ביעילות (מספר ממוצע של מקרי דליפת שתן ל-24 שעות, של הטלת שתן ב-24 שעות, של דחיפות ב-24 שעות, נפח שתן בהתרוקנות/הטלת שתן, ומספר אירועי ההשתנה הלילית) בכל קבוצות הטיפול בהשוואה לאינבו.

החוקרים מצאו אינטראקציות טיפול-לפי-תתי קבוצות מובהקות שכללו שינויים מנקודת הבסיס במספר הממוצע של אירועי דליפת השתן ב-24 שעות לפי גיל (מתחת ל-65 בהשוואה ל-65 ומעלה), השתנה לילית לפי גיל (מתחת ל-65 בהשוואה ל-65 ומעלה ומתחת ל-75 בהשוואה ל-75 ומעלה), ובאירועי הדחיפות לפי תרופות קודמות לטיפול ב-OAB.

המסקנות מתוך מאגר המידע שכלל 10 מחקרים שבדקו Mirabegron אישרו מחדש את פרופיל הבטיחות והיעילות של Mirabegron, Solifenacin ו-Tolterodine בקרב מבוגרים בקבוצות גיל שונות ומינים שונים.

מקור: 

Chapple, C.R. et al. (2020) European Urology 77,1.

נושאים קשורים:  אנטי-מוסקרינים,  מירבגרון,  פעילות יתר של שלפוחית השתן,  מחקרים,  Mirabegron,  Solifenacin,  Tolterodine
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו