אי ספיקת לב 23.09.2020

על פערים בטיפול באי ספיקת לב על רקע של הגירה ומוצא אתני

במחקר הנוכחי נעשה ניסיון לבחון הבדלים באבחון ובניהול אי ספיקת לב בין חולים עם וללא רקע של הגירה בגרמניה

מחקרים מסוימים, שמקורם בעיקר בארה"ב, מצביעים על פערים בטיפול באי ספיקת לב (HF) על רקע של הגירה/ מוצא אתני. עם זאת, התוצאות אינן עקביות ולא ניתן להקיש מהן על מערכות בריאות אחרות.

במחקר הנוכחי נעשה ניסיון לבחון הבדלים באבחון ובניהול HF בין חולים עם וללא רקע של הגירה בגרמניה.

במחקר נעשה שימוש בצילומי וידאו של רופאים בזמן הייעוץ שאותם בחנו רופאי  משפחה. במפגשים הראשונים המצולמים, שחקנים מקצועיים, שיחקו מטופלים שהתייעצו עם רופא ראשוני בגלל תסמיני HF אופייניים. בעוד שהדיאלוג היה זהה בכל הסרטונים, החולים היו שונים מבחינת היסטוריית הגירה (לא / כן), מין (זכר / נקבה) וגיל (55 שנים/ 75 שנים). לאחר הצפייה בסרטון, רופאי המשפחה (N = 128) נשאלו שאלות סטנדרטיות ופתוחות הנוגעות להחלטותיהם באבחון ובטיפול.

הניתוחים הסטטיסטיים לא גילו הבדלים מובהקים סטטיסטית (p <0.05) אך חשפו נטייה עקבית: רופאי משפחה שאלו לעתים קרובות יותר שאלות הנוגעות אורח חיים ושאלות פסיכוסוציאליות, הם אבחנו לעתים קרובות יותר HF, הם נתנו עצות רבות יותר למנוחה ואיך להתנהג במקרה של הידרדרות, והפנו יותר למומחה כאשר למטופל היתה היסטוריה של הגירה בהשוואה לחולים שאינם מהגרים. ההבדלים בהחלטות הרפואיות בין שתי הקבוצות נעו בין 1.6% ל-15.8%. בעשר מתוך 12 השוואות, ההבדלים היו מתחת ל-10%.

התוצאות מראות כי אין אי שוויון משמעותי באבחון ובניהול HF על פי רקע הגירה בגרמניה. נראה כי התנהגותם של רופאי משפחה וקבלת החלטות רפואיות אינן מושפעות מרקע ההגירה של החולים.

יש צורך במחקרים עתידיים כדי לאמת תוצאה זו וכדי להתמודד עם אי שוויון בטיפול ב-HF בשלב מחלה מתקדם.

מקור:

von dem Knesebeck, O., Scherer, M., Marx, G. et al. Medical decision making among patients with heart failure – does migration background matter?. BMC Fam Pract 21, 189 (2020).

נושאים קשורים:  אי ספיקת לב,  הגירה,  מוצא אתני,  אפליה,  גרמניה,  רפואת משפחה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו