תיאור מקרה 06.05.2021

תיאור מקרה: שינויים בבדיקת EEG כתוצאה משימוש ב-THC

שימוש בתמצית קנאביס גרם לפרכוס במתבגרת ללא רקע קודם של פרכוסים וללא גורמי סיכון

נכון להיום קיים חוסר במחקרים אשר בחנו את הממצאים בבדיקת EEG במשתמשי קנאביס בגירים ומתגברים כמו גם את ההשפעה של THC על סף פרכוס. בנוסף, הממצאים המוחיים בבדיקת EEG המאפיינים שימוש ב-THC, ובפרט בתרכיז THC, אינם מאופייניים דיים.

בתיאור מקרה שפורסם ב-American Journal of Case Reports מתוארת מתבגרת בת 17 ללא רקע קודם של פרכוסים או גורמי סיכון לפרכוס, אשר התייצגה למחלקה לרפואה דחופה עם בלבול חריף ופרכוס טוני-קלוני לאחר אידוי ושאיפת תמצית THC מרוכזת.

בדיקת שתן שבוצעה חזרה חיובית ל-THC ובוצע בירור מקיף לסיבות אחרות לאנצפלופתיה אשר היה שלילי.

בעת אשפוזה בוצעה בדיקת EEG ממושכת אשר הראתה האטת רקע דיפוזית קלה עם גלים וזיזים חדים אשר מוקמו בעיקר באזור המרכזי של שתי האונות הפרונטליות. לאחר שבעה ימים, ללא נטילת תרופות נוגדות פרכוס, EEG ממושך חוזר שבוצע הדגים רזולוציה של ממצאים אלה.

החוקרים מסמכים כי שינויי ה-EEG שתוארו קשורים לשימוש בתמצית THC מרוכזת ומהווים חלק מהתסמינים של שימוש ב-THC מרוכז.

במקרה זה, השימוש ב-THC גרם להורדת סף פרכוס וכתוצאה מכך לפרכוס במתבגרת ללא רקע קודם של פרכוסים וללא גורמי סיכון. עוד ייתכן כי ה-THC עצמו גורם לשחרור אפילפטיפורמי כי שדווח בעבר באנשים המשתמשים בקנאבינואידים סינתטיים.

מקור:

Kahan, M.D. et al.  (2021) Am J Case Rep 2021; Am J Case Rep 2021  22: e931360

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  קנאביס,  פרכוס,  מריחואנה,  מחקרים,  THC
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו