השתקת גנים 28.06.2021

השתקת הגן ל-Nicotinamide N-methyltransferase מעוררת רגישות לכימותרפיה בשורות תאי מלנומה

במחקר זה נמצא כי דיכוי פעילות האנזים Nicotinamide N-methyltransferase עשוי לשמש כמטרת טיפול יעילה אצל חולי מלנומה

מלנומה (מקור צילום: ויקיפדיה)
מלנומה (מקור צילום: ויקיפדיה)

מלנומה אחראית לפחות מ-5% מהנאופלזיות העוריות אך גורמת למרבית התמותה הקשורה לסרטן עור. לכן, זיהוי מולקולות אשר יכולות לשמש כמטרות טיפוליות מהווה משימה דחופה. במחקר זה התמקדו החוקרים באנזים nicotinamide N-methyltransferase (NNMT).

במסגרת המחקר, ההשפעה של Knockdown של NNMT על שגשוג ונדידה תאיים אצל תאי מלנומה מסוג A375 הוערך באמצעות בדיקת MMT ובדיקות החלמת פצע, בהתאמה.

החוקרים בחנו גם את יכולת השימור של תאי A375 לאחר החלשת ביטויי NNMT לאחר טיפול עם דקרבזין, תרופה כימותרפית המאושרת לטיפול במלנומה מתקדמת. ההשפעה של Knockdown של האנזים על שגשוג תאי ורגישות לכימותרפיה נבדקה גם אצל תאי מלנומה מסוג WM-115.

תוצאות המחקר הראו כי השתקת NNMT הובילה להפחתה מובהקת במידת השגשוג התאי יכולת הנדידה של תאי A375. כמו כן, דיכוי פעילות האנזים הייתה קשורה לעלייה ברגישות תאי מלנומה לטיפול עם דקרבזין. השפעה אנלוגית בעקבות דיכוי פעילות האנזים על שגשוג תאי ורגישות לכימותרפיה נמצאה גם בשורת תאי ה-WM-115.

החוקרים סיכמו כי על פי תוצאות המחקר נראה ש-NNMT עשוי להוות מטרה מולקולרית מבטיחה לטיפול יעיל במלנומה.

מקור: 

Roberto Campagna et. al (2021) DOI: https://doi.org/10.1111/pcmr.12993

נושאים קשורים:  השתקת גנים,  מלנומה,  טיפול כימותרפי
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו