NSCLC 24.01.2022

טיפול מותאם אישית כנגד סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים עם מוטציות ב-BRAF

בגיליון האחרון של כתב העת Cancer Treatment Reviews פורסמה סקירה העוסקת בטיפולים השונים בטיפול בסרטן ריאות של תאים שאינם קטנים (NSCLC) עם מוטציות ב-BRAF

הפיתוחים האחרונים בריצוף הגנומי של גידולים מאפשרים כיום לאפיין באופן מקיף את ה"נוף המולקולרי" של גידולי סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים (NSCLC). זיהוי מוטציות שונות מאפשר התאמת טיפול מותאם אישית לתת-קבוצות של חולים. מבין חולי ה-NSCLC, בערך ל-4% קיימות מוטציות ב-BRAF, שיעור המדגיש את הצורך בטיפול מיטבי.

מחקרי פאזה 2 הדגימו את היעילות של טיפול משולב עם דברפניב וטרמטיניב, תרופות כנגד BRAF ו-MEK בחולים עם מוטציות V600E כך שאיתור השינוי הספציפי הזה ב-BRAF חשוב ביותר באיפיון הפרופיל הגנטי של חולים עם סרטן ריאות מתקדם של תאים שאינם קשקשיים. עם זאת, לכ-50% מהחולים עם NSCLC ומוטציות ב-BRAF עדיין אין טיפול "מוכוון".

כותבי המאמר סוקרים את הראיות הקיימות בנוגע לטיפול הקליני בחולים עם NSCLC ומוטציות V600E ו-NSCLC ללא מוטציה זו בדגש על מולקולות קטנות, מעכבי נקודות בקרה חיסונית ומשלבי טיפול הנמצאים בפיתוח.

במחקרים הקליניים המתקיימים כיום ניתנת תשומת לב מיוחדת למולקולות ומשלבים טיפוליים חדשים שלא רק ישפרו את התוצאים של חולים עם מוטציית V600E אלא גם יאפשרו טיפול מותאם אישית לכל החולים עם NSCLC ומוטציות BRAF.

מקור:

Tabbo, F. et al. (2021) Cancer Treatment Reviews. doi.org/10.1016/j.ctrv.2021.102335

נושאים קשורים:  NSCLC,  מוטציות,  ריצוף גנטי,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו